Sydøstasien pt. 1 - Vietnam

Der har været meget stille på bloggen - også efter jeg er kommet hjem fra vores fem uger i Sydøstasien, og det skyldes, at vi har haft kæmpe travlt. Aftaler og to gange bryllup og ja, så er det sgu svært at kaste sig over næsten 2000 billeder og finde de absolutte bedste. Men nu er jeg færdig.

Vi starter med billeder fra vores 10 dage i Vietnam. Flyet landede i Saigon/Ho Chi Minh og jeg var ret lost. Min skønne kæreste havde heldigvis backpacket i sit sabbatår og vidste nogenlunde hvorledes, man begik sig i Asiens storbyer. Der fik vi dannet os et indtryk af landet, religionen og kulturen. Især Cai Dao religionen gjorde et stort indtryk på os. Nuvel, efter et par dage drog vi mod vestkysten (noget jeg var lidt imod, da min indre logik sagde, at vi skulle mod øst - altså Cambodja senere) til byen Mui Ne. Nok noget af det bedste vi gjorde i Vietnam. Skønne strande og endnu mere skønne mennesker. Det var også her hvor vi var ude og gå på sandbanker.
Sidste stop i landet var en tur igennem Mekong Deltaet op til den cambodjanske grænse. Vi fik set hvordan de laver rispapir, kokosslik og silke. Derudover gik turen igennem en islamisk minoritetsby.

Ingen kommentarer: